Nieuws uit de Regio

Hier kun je nieuws uit de Regio Amsterda-Amstelland vinden. Mis je nieuws, of heb je zelf een nieuwtje? Mail dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Scouting & het coronavirus

Vragen en antwoorden over Scouting en het coronavirus (COVID-19) vind je op scouting.nl/coronavirus

Zwemwedstrijden - Scout Te Water

Op zaterdag 4 november 2023 zijn de eerstvolgende zwemwedstijden.

Voorlopige planning:

04-11-2023 Deur open Begintijd Eindtijd Prijsuitreiking Waar?
Medewerkers 15:00 - 23:30 -
Tribune/ouders 16:30
7 t/m 11 jaar 15:45 16:00 18:45 19:00-19:30 Restaurant
11 t/m 15 jaar 18:30 18:45 21:15 21:30-22:00 Restaurant
16+ 21:00 21:15 22:30 22:30-... In de hal

Groepen kunnen zich inschrijven via Scouts-Online (https://sol.scouting.nl/as/form/51398/participant/new/).
Je schrijft eerst een contactpersoon en het aantal deelnemers in, vervolgens vul je per deelnemer in welke onderdelen hij/zij gaat zwemmen.

Zwemwedstrijden:
In leeftijdsgroepen van 7 tot 18+ wordt de strijd aangegaan in onder andere schoolslag, vrije slag en vlotvaren.
Wanneer:
Eerste zaterdag in november
Meer informatie:
Locatie:
Zwembad De Meerkamp, Amstelveen (https://amstelveensport.nl/zwembad-de-meerkamp/)

Onderdelen

Voor alle leeftijden zijn er de volgende onderdelen:

• schoolslag
  • vrije slag
  • vlotvaren
  • estafette

Opmerkingen:

• De 7 t/m 11 jarigen zwemmen over een afstand van 25 meter.
  • De ouderen zwemmen op de individuele onderdelen 50 meter, de estafette is voor hun 4 x 25 meter.
  • De onderdelen vlotvaren en estafette worden gezwommen in een team van 4 personen.

Kosten (2023)

De deelnemerskosten worden als volgt worden berekend:

Er is een vaste prijs van € 7,25 per deelnemer.
Voor deze vaste prijs kunnen twee onderdelen gezwommen worden.

• Extra onderdelen kosten € 0,75 per onderdeel per deelnemer.
  • 1e en 2e onderdeel: € 7,25
  • 3 onderdelen: € 8,00
  • 4 onderdelen: € 8,75

Nieuwsbrief RAA 202207

Naar aanleiding van de Regio- en Admiraliteitsraad op 17 mei 2022 zijn de besproken onderwerpen, verrijkt met achtergrondinformatie, verzameld in een nieuwsbrief.

Klik op de volgende link om de nieuwsbrief te openen:

De volgende Regioraad is op 23 november, indien de eventuele COVID maatregelen dit toelaten, bij Scoutinggroep Frankendael in Amsterdam-Oost. Meer info in de nieuwsbrief.

Met vriendelijke groet,

Bestuur Scouting Regio Amsterdam-Amstelland

"Nieuwe" Scoutinggroep in de regio: Scouting Terraqua!

Vandaag, 26 maart 2022, is het Regiobestuur te gast geweest bij de opening van de nieuwe loods en bekendmaking van de nieuwe naam van de gefuseerde groepen Leeghwater en Lady Baden Powell.

De LWG is een echte watergroep, terwijl de LBP een van oorsprong meisjes landgroep is. Beide groepen zitten in Badhoevedorp, in de gemeente Haarlemmermeer.

Na het opstellen werden eerst een aantal vrijwilligers in het zonnetje gezet met lustrumtekens, waaronder Evert-Jan Arents die tot erelid gemaakt werd.

Even later mocht Boris Vergeer, voorzitter van onze Regio, een tegoedbon aanbieden namens het Regiobestuur, voor een bord met Scouting Nederland logo en daaronder de nieuwe naam. Een mooi kado voor op de nieuwe loods of nog te bouwen clubhuis.

Voorzitter van de Regio Boris reikt tegoedbon uit aan de nieuwe groep

Lees meer: "Nieuwe" Scoutinggroep in de regio: Scouting Terraqua!

Safe the date! Online Regio-/Admiraliteitsraad 16 november

Hierbij nodig ik je graag uit voor de aanstaande regioraad/admiraliteitsraad.
We hebben er weer voor gekozen deze bijeenkomst digitaal te doen.

Online op dinsdag 16 november a.s. tussen 20.00 – 21.30 uur

Aanmelden kan via de volgende link: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., je krijgt de URL kort voor de digitale bijeenkomst opgestuurd.

Als je verhinderd bent, kun je een vervanger sturen. We stellen het zeer op prijs als elke groep vertegenwoordigd is.

Tot 16 november!

Agendapunten Regioraad Amsterdam-Amstelland/Admiraliteit RA5
- Vorm volgende vergadering (online, op locatie, hybride)
- Tijd voor avontuur