NTC - Nautisch Technische Commissie

Nautisch Technische Commissie van Admiraliteit 5

De Nautisch technische Commissie (NTC) organiseert binnen admiraliteit 5 de theorie en praktijk examens van het CWO Kielboot III, Motorboot II en het Buitenboordmotor III diploma. Daarnaast organiseert de NTC minimaal 1 keer in de 2 jaar een dag voor de beoordelingsgemachtigden van de groepen. Tevens is de NTC verantwoordelijk voor de registratie van de CWO diploma's in het ledenadministratie systeem "Akela" van Scouting Nederland.

Vaaropleidingen en examen

Het NTC neemt de CWO kielboot III, buitenboordmotor II en motorboot II af. Kielboot I en II, motorboot I en II en motorboot I worden bij de groepen door de aangewezen personen afgenomen.

Alle informatie over de CWO diploma's kun je vinden op www.cwo.nl.

Exameneisen

Exameneisen CWO KB

Instructieboeken

Als je theorie CWO kielboot theorie examen gaat doen, raden wij je aan om het 'CWO Instructieboek kielboot 1, 2 en 3' van de Katwijkse zeeverkenners te leren. Deze kan je uit de onderstaande lijst downloaden.

Instructiefilms CWO kielboot

Voorbeeld boek Klein vaarbewijsOverige links