Informatie Leiding & Bestuur

Als bestuurslid of leidinggevende zoek je snel naar informatie. Op deze site kan je allerlei informatie vinden.

Kijk bovenin bij de menu´s voor groepen, trainingen en de agenda voor regio activiteiten.

Algemene informatie over Scouting is te vinden op de site van  Scouting Nederland

Informatie over waterwerk activiteiten binnen onze regio zijn te vinden via de website van de Regionale Admiraliteit 5 - Rond Amstel & IJ

Regionale Scouting Links

Hieronder vind je een lijstje met activiteiten die binnen onze regio worden georganiseerd met een link naar hun website.

• De Paroba en de Paroba XL, onze regionale Scouting Wedstrijden (meestal in april)
  • De Admiralencup in Uithoorn (met Pinksteren)
  • De Bever Doedag (meestal een zaterdag in juni)
  • De Jungle dag voor welpen (meestal een zaterdag in juni)
  • De roei-, zeil- en wrikwedstrijden (RZW), op de Nieuwe Meer, Amsterdam (in september)
  • De zwemwedstrijden in zwembad de Meerkamp te Amstelveen (1e zaterdag in november), info: Ruud Tuin
  • De ODIE, regio scoutiviteit in Amstelveen (meestal in november)
  • Het Houthakkerskamp bij de Hederagroep in Amstelveen  (meestal in december)

En natuurlijk de landelijke leden activiteiten van Scouting Nederland

Scouting Technieken Pagina's

Er is veel te vinden op internet over Scouting Technieken. Een greep uit de vele sites die beschikbaar zijn:

Vrijwilligersbeleid - Verklaring Omtrent Gedrag  (VOG)

Bestuursleden, leidinggevenden en vrijwilligers die in scouting Amsterdam-Amstelland meehelpen of mee willen helpen met de regionale activiteiten, of deze organiseren, moeten over een geldige VOG verklaring beschikken. Deze verklaring is gratis aan te vragen via het bestuur van de Regio Amsterdam-Amstelland. Mocht je nog geen regionale functie in SOL hebben, dan wordt je aangemeld als vrijwilliger in de regiopool, om de juiste VOG  te kunnen administreren. Meer over de VOG is te vinden op de site van Scouting Nedeland.

Scouting Regio Amsterdam-Amstelland is onderdeel van de vereniging Scouting Nederland.

Een bestuurslid van de regio Amsterdam-Amstelland bekleedt de functie van vertrouwenspersoon.

Scouting Regio Amsterdam-Amstelland hanteert de gedragscode en het huishoudelijk reglement zoals dat te vinden is op de website van Scouting Nederland.