Vandaag, 26 maart 2022, is het Regiobestuur te gast geweest bij de opening van de nieuwe loods en bekendmaking van de nieuwe naam van de gefuseerde groepen Leeghwater en Lady Baden Powell.

De LWG is een echte watergroep, terwijl de LBP een van oorsprong meisjes landgroep is. Beide groepen zitten in Badhoevedorp, in de gemeente Haarlemmermeer.

Na het opstellen werden eerst een aantal vrijwilligers in het zonnetje gezet met lustrumtekens, waaronder Evert-Jan Arents die tot erelid gemaakt werd.

Even later mocht Boris Vergeer, voorzitter van onze Regio, een tegoedbon aanbieden namens het Regiobestuur, voor een bord met Scouting Nederland logo en daaronder de nieuwe naam. Een mooi kado voor op de nieuwe loods of nog te bouwen clubhuis.

Voorzitter van de Regio Boris reikt tegoedbon uit aan de nieuwe groep

Na de uitreiking van kadootjes aan de leden die veel geld hadden opgehaald met de Jantje Beton actie, gingen we meteen door naar de nieuwe loods. Hier hield de voorzitter Edwin Bloem van de Leeghwatergroep een praatje over de nieuwe loods en de in ontwikkeling zijnde plannen voor het nieuwe clubhuis.

*** Wil je ook een bijdrage leveren aan de nieuwe Scouthoeve in Badhoevedorp? Ga dan naar https://www.steunscouting.nl/project/badhoevedorp waar je een donatie kan doen. ***

De 2 leden die het meeste met de Jantje Beton actie hadden opgehaald, mochten de sleutel van de nieuwe loods uit de vlaggenmast halen, waarna een van de donatoren van geld voor de loods en clubhuis, de nieuwe loods mocht openen door een mooi rood lint door te knippen.

Loods wordt geopend door doorknippen lint

Hierna ginden de deuren open, en mochten de 2 winnaars de vlag onthullen met de nieuwe naam van de 2 gefuseerde groepen. Een heel team heeft zich bezig gehouden met de nieuwe naam, welke door een anoniem lid was ingezonden: Scouting Terraqua, land en water in één naam. Het prachtige logo op de vlag geeft dat ook nog maar eens aan.

De nieuwe naam: Terraqua

Iedereen kon een kijkje in de met dikke rook gevulde loods, waar limonade klaar stond in de 3 kleuren van de nieuwe groep.

Wij wensen Scouting Terraqua een mooie toekomst!