Groepsontwikkeling

LJU-titleheader

Vijf groepen in Regio Amsterdam-Amstelland hebben de afgelopen tijd de workshops van Groepsontwikkeling gedaan. De eerste ervaringen zijn heel positief en de eerste resultaten worden zichtbaar.

De deelnemers krijgen de mogelijkheid om kritisch naar hun eigen groep te kijken en zelf te bepalen wat voor verbetering vatbaar is. Met de verbeterplannen ga je zelf aan de slag, waarbij de regiocoach je met raad en daad kan bijstaan. In het najaar kunnen weer enkele groepen van start met dit traject.

De doelen van het programma Groepsontwikkeling zijn:

• Groepen met behulp van een kwaliteitsinstrument inzicht geven in hun eigen ontwikkelkansen.
    • Groepen ondersteunen bij de totstandkoming van kwaliteitsplannen.
    • Groepen ondersteunen bij werving en groei van kader- en jeugdleden.
    • Monitoring en kennisontwikkeling op het gebied van groepsmanagement en ledenontwikkeling; hierbij wordt gebruik gemaakt van onderzoek en analyses.
    • Bij de groepen waarmee gewerkt wordt, de invoering van de nieuwe producten in gang zetten.

Meer informatie en downloads over groepsontwikkeling kun je vinden op de site van Scouting Nederland

Als je meer wilt weten over wat groepsontwikkeling kan betekenen voor jouw groep, neem dan contact op met het regiobestuur.

Voor groepsontwikkeling zijn we op zoek naar Regiocoaches:
Voel je je thuis in een coachende rol? Vind je het leuk om te zien hoe de verschillende groepen zijn georganiseerd, wil jij groepen helpen bij het ontwikkelen van beleid in de groep?  Wellicht ben jij dan de Regiocoach die we zoeken? Kijk hier voor meer informatie over het profiel  van deze functie. Interesse? Mail naar het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.